Απόλυτα επιτυχημένη ήταν και η 5η συνάντηση δραστηριοτήτων με μαθητές που έγινε στo Ζάγκρεμπ-Κροατία με θέμα "The birth of a conflict". Η οργάνωση έγινε από το Κροατικό Σχολείο Gimnazija Lucijana Vranjanina και πραγματοποιήθηκε το διάστημα 12-18 Μαρτίου 2023. Στην συνάντηση συμμετείχαν 38 μαθητές  και 10 εκπαιδευτικοί από την Κροατία, Ελλάδα, Ισπανία, Γαλλία και Γερμαννία. Η διαμονή όλων των μαθητών έγινε σε οικογένειες μαθητών του Κροατικού σχολείου!.

Έχοντας σαν οδηγό την εγκεκριμένη αίτηση και τους στόχους που έχουμε θέσει, οργανώθηκαν 4 κύριες δράσεις και πολλές δραστηριότητες με το θέμα της συνάντησης. Συγκεκριμένα:

Φτάσαμε στο Ζάγκρεμπ το βράδυ της Κυριακής 12/3/2023. Οι μαθητές\τριες τακτοποιήθηκαν στις οικογένειες των συμμαθητών τους και οι εκπ\κοί στο ξενοδοχείο.

Τη Δευτέρα, συναντηθήκαμε όλοι οι συμμετέχοντες στο σχολείο. Οι οικοδεσπότες μας καλωσόρισαν με μία μουσικοχορευτική εκδήλωση! Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες γνωριμίας και ενδυνάμωση της ομάδας. Ακολούθως, ξεναγηθήκαμε στη αρχοντική, μεσεωνική και πανέμορφη πόλη του Ζάγκρεμπ. Επιπλέον, οι μαθητές χωρίστηκαν σε μεικτές ομάδες  έπαιξαν κρυμμένο θησαυρό για να γνωρίσουν καλύτερα την πόλη του Ζάγκρεμπ. Τέλος, οι μαθητές πέρασαν το βράδυ στις οικογένειες που τα φιλοξένησαν.

Την Τρίτη συγκεντρωθήκαμε το πρωί στις 8.00 στο χώρο του σχολείου, επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και μεταβήκαμε στην πόλη της Κραπίνα. Εκεί πραγματοποιήσαμε επίσκεψη-ξενάγηση στο μουσείο Neanderthal. Πρόκειται για ένα πολύ όμορφο και καλοσχεδιασμένο μουσείο, το οποίο 

αφηγείται την ιστορία της εξέλιξης της ζωής στην Γη με όμορφο και κατανοητό τρόπο. Το μουσείο λέει την ιστορία της ανακάλυψης των οστών των Neanderthal σε ένα σημείο πολύ κοντά από το μουσείο, και επιχειρεί να μας δείξει από κοντά την καθημερινή ζωή των Neanderthal και την ανθρώπινη πλευρά τους. Έπειτα, επισκεφτήκαμε το χωριό Kumrovec (Κούμροβετς), όπου τα παραδοσιακά αγροτικά σπίτια έχουν ανακατασκευαστεί, παρουσιάζοντας το Μουσείο Staro selo (Στάρο σέλο – Παλαιό χωριό). Το μουσείο είναι μια υπαίθρια εθνογραφική συλλογή, με ελκυστικά σπίτια σκεπασμένα με αποξεραμένα χορτάρια του 19ου αιώνα, τα οποία εκθέτουνε διάφορα αντικείμενα της καθημερινότητας και διάφορα εργαλεία τα οποία οι αγρότες κάποτε χρησιμοποιούσαν δουλεύοντας στα χωράφια.

Σε πολλά από τα σπίτια είδαμε διάφορα παραδείγματα παραδοσιακών αγροτικών χειροτεχνημάτων, από τα κεντητά των γυναικών μέχρι και διάφορα προϊόντα ζαχαροπλαστικής σε διάφορα έντονα χρώματα. Επιπλέον, επισκεφτήκαμε το σπίτι στο οποίο μεγάλωσε ο Τίτο, το οποίο βρίσκεται εντός του Μουσείου Staro selo  και περιέχει αντικείμενα της καριέρας του. Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στο σχολείο και οι μαθητές στις οικογένειες που τα φιλοξενούσαν. 

Την Τετάρτη συγκεντρωθήκαμε το πρωί στις 9.00 στο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές  χωρίστηκαν σε μεικτές ομάδες και υλοποίησαν τις δραστηριότητες ευαισθητοποίησης στα ανθρώποινα δικαιώματα, «Blues and reds» και  «This is my land». Στη συνέχεια συμμετείχαν στην πρωτότυπη και ψυχαγωγική Δραστηριότητα: «Escape room». Τέλος, οι μαθητές πέρασαν το βράδυ στις οικογένειες που τα φιλοξένησαν.

Την Πέμπτη συγκεντρωθήκαμε το πρωί στις 7.30 στο χώρο του σχολείου και αναχωρήσαμε για το εθνικό Δρυμό Πλίτβιτσε, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Ο Εθνικός Δρυμός Πλίτβιτσε, προσφέρει στον επισκέπτη περίπατο στο τοπίο μιας μοναδικής και αξέχαστης ομορφιάς. Η καρδιά του Εθνικού Δρυμού είναι οι χαμηλές λίμνες τιρκουάζ χρώματος, πάνω από τις οποίες υπάρχουν σκαλιστές σειρές από καταρράχτες. Αυτοί οι καταρράχτες δημιουργήθηκαν μετά από χιλιάδες χρόνια, και η διέλευση του νερού μέσα από τα μονοπάτια των βραχώδες εδαφών, είχε ως αποτέλεσμα την αφαίρεση των σωματιδίων του ασβεστόλιθου, τα οποία στην συνέχεια στοιβάχτηκαν σε διάφορα μέρη, δημιουργώντας μια σειρά από φυσικά εμπόδια ασβεστόλιθου. Η διαδικασία αυτή συνεχίζεται έως και σήμερα, μιας και η ασημή τέφρα παρατηρείτε στις πέτρες και στους κορμούς των φυτών που μεγαλώνουν στα ύδατα του Πλίτβιτσε. Ο δυνατός θόρυβος των καταρραχτών δημιουργεί μια περίεργη αντίθεση σε σχέση με την απόλυτη ησυχία των μεγάλων λιμνών, των οποίον την σιωπή σπάει ο χαρούμενος θόρυβος των βατράχων. Πάνω από τις λίμνες απλώνονται δάση από έλατα και οξιές, τα τέλεια τοπία και βιότοποι για τα ελάφια, τους λύκους, τους λύγκες και των καφέ αρκούδων. Εκεί περπατήσαμε για περίπου 4 ώρες θαυμάζοντας αυτό το απίστευτο φυσικό κάλλος. Το απόγευμα επιστρέψαμε στο Ζάγκρεμπ. Οι μαθητές πέρασαν το βράδυ στις οικογένειες που τα φιλοξένησαν.

Την Παρασκευή συγκεντρωθήκαμε το πρωί στις 9.00 στο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές  χωρίστηκαν σε μεικτές ομάδες και υλοποίησαν το Εργαστήρι: «Cultural diversity (drummers) και το Εργαστήρι: «Inclusion” σχετικά με το θέμα του σχεδίου μας. Μετά το διάλλειμα, έγινε παρουσίαση αποτελεσμάτων όλων των δράσεων από τους μαθητές. Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε η αποχαιρετιστήρια εκδήλωση. 

Το Σάββατο αναχωρήσαμε από το αεροδρόμιο του Ζάγκρεμπ, με τις αποσκευές μας γεμάτες συναπαρτιστικές εμπειρίες, εικόνες και συναισθήματα και μέσω του αεροδρομίου του Μονάχου αφιχθήκαμε στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος το απόγευμα. Η Άφιξη μας στη Πάτρα έγινε στις 23:30. 

 

Πατήστε ΕΔΩ να δείτε φωτογραφικό υλικό

Συμμετέχοντες