Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη το 5ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (www.digifest.info) στην Πάτρα, στο Πύργο, στο Αγρίνιο, στο Ηράκλειο στην Καλαμάτα, στην Κέρκυρα, στη Λάρισα, στη Μυτιλήνη, στη Ξάνθη, στη Ρόδο και στα Χανιά την Πέμπτη 2, την Παρασκευή 3 και το Σάββατο 4 Απριλίου 2015. Η κοινή μέρα όλων των πόλεων ήταν η Παρασκευή 3 Απριλίου, όταν στις 12 το μεσημέρι συναντήθηκαν όλες οι πόλεις με τηλεδιάσκεψη.

Όπως και το προηγούμενο σχολικό έτος έτσι και φέτος, το σχολείο μας συμμετείχε με το έργο που έχει τίτλο: "Comics - Η ιστορία μου με κωμικό τρόπο".

Η παρούσα εργασία δημιουργήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Ερευνητική εργασία» της Β’ τάξης του λυκείου το σχολικό έτος 2014-2015.

Γιατί κόμικς; Τα πλεονεκτήματα της χρήσης των κόμικς στην εκπαίδευση κατά τον Yang Gene (2003) είναι αρκετά: Δίνει κίνητρο στους μαθητές, οπτικοποιεί καταστάσεις, εξισορροπεί το χώρο με το χρόνο λόγω της στατικής εναλλαγής εικόνων, αποτελεί ένα καλό πρώτο βοήθημα για την παρουσίαση δύσκολων εννοιών και σεναρίων και λειτουργεί καταλυτικά σε προβλήματα ανάγνωσης και του

φόβου της αποτυχίας, και τέλος είναι δημοφιλή σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, στη νέα χιλιετία οι ειδικοί θεωρούν τα κόμικς δέλεαρ για τους έφηβους και ειδικά για τους απρόθυμους μαθητές (Bacon, 2002 στο Ρετάλης & Μπολουδάκης, 2010). Παρά όμως τη σχεδόν δεδομένη απήχησή τους στο παιδικό και νεανικό αναγνωστικό κοινό δεν παρατηρείται ανάλογη αξιοποίησή τους από τους εκπαιδευτικούς (Μουλά & Κοσεγιάν, 2010).

Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν να διερευνήσουν οι μαθητές τους τρόπους δημιουργίας κόμικς, να μελετήσουν τα αγαπημένα τους κόμικς, να διαπιστώσουν την παιδαγωγική αξία των κόμικς, να ανακαλύψουν νέους τρόπους έκφρασης, να καλλιεργήσουν συνεργατικές δεξιότητες και να αναπτύξουν πνεύμα συλλογικής και τέλος να δημιουργήσουν το δικός του κόμικς.

Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη, το Α’ μέρος, η οποία ολοκληρώθηκε το Α΄ τετράμηνο, είχε στόχο οι μαθητές καταρχήν να μελετήσουν ένα αγαπημένο τους κόμικς. Να αναζητήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο για να μάθουν την ιστορία του, τους δημιουργούς του, τους ήρωες και τις ιδιαιτερότητες του καθώς και τις τεχνικές δημιουργίας αυτών.

Το Β’ μέρος που ήταν και ποιο δημιουργικό. Οι μαθητές έγραψαν το δικό τους σενάριο, δημιουργήσανε του δικούς τους ήρωες, το δικό τους φόντο και χρησιμοποιώντας το εργαλείο ανάπτυξης κόμικς (Pixton) δημιούργησαν την δική τους ιστορία σε κόμικς. Αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθούν 4 διαφορετικά αυτοτελή κόμικς με διαφορετικά πρωτότυπα σενάρια και να συμπεριληφθούν σε ένα βιβλίο κόμικς που μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα εδώ.

Εδώ παρουσιάζονται χαρακτηριστικές στιγμές από το Φεστιβάλ (κλικ για μεγένθυση):

Παρακάτω μπορείτε να δείτε την παρουσίαση της εργασίας μας στην ολομέλεια του Φεστιβάλ:

 

Copyright © 2013. Γενικό Λύκειο Βραχναιίκων.

Σχεδιασμός/συντήρηση: Σοφίας Θωμάς (ΠΕ19)